Journal Article
Massively Multiplayer Online Games as an Educational Technology: An Outline for Research
Abstract
For those with a vested interest in online technologies for learning, the knowledge and skills that constitute successful participation in massively multiplayer online games (MMOs) places these games squarely among the most promising new digital technologies to date. In this article, the author broadly outlines the qualitative results of a two and a half year cognitive ethnography of the MMO Lineage and describes the current trajectory of research being pursued, based on those findings: (a) the empirical investigation of focused research questions in order to document and analyze those core practices that constitute gameplay in virtual worlds, and (b) the development of educational activities for after-school clubs that capitalize on those capacities found throughout the research. This essay concludes with a reflection on the multiple relationships between games and education, highlighting the potential for such technologies to transform not only the means of education but also perhaps some of the goals.
Abstrak
Bagi mereka yang memiliki kepentingan dalam teknologi online untuk belajar, pengetahuan dan keterampilan yang merupakan partisipasi yang berhasil dalam game online multi pemain masif (MMO) menempatkan game ini tepat diantara teknologi digital baru yang paling menjanjikan hingga saat ini. Dalam artikel ini, penulis secara garis besar menguraikan hasil kualitatif etnografi kognitif dua setengah tahun dari silsilah MMO dan menjelaskan lintasan penelitian yang sedang dilakukan, berdasarkan temuan temuan tersebut :
a) penyelidikan empiris dari pertanyaan penelitian terfokus untuk mendokumentasikan dan menganalisis praktik-praktik inti yang merupakan permainan di dunia virtual,
b) pengembangan kegiatan pendidikan untuk klub setelah sekolah yang memafaatkan kapasitas yang ditemukan di sepanjang penelitian.
Esai ini diakhiri denga refleksi pada berbagai hubungan antara permainan dan pendidikan, menyoroti potensi teknologi tersebut untuk mengubah tidak hanya sarana pendidikan tetapi juga beberapa tujuan yang mungkin.
Komentar
Posting Komentar